Pozdrav

18. prosince 2017 v 20:41 | Janinka |  Myšlenkovo-pochodová

"Slušnost je pro ženy jako parfém. Kapička stačí, aby celá žena příjemně voněla."
Sacha Guitry

Obchodní řetězec, ve kterém pracuji už téměř osmnáct let, postihlo před rokem ničivé zemětřesení s následnými těžkými otřesy, které trvají doposud. Zemetřesení bylo převážně rázu personálního, kdy byl celorepublikově zredukován počet zaměstnanců o čtvrtinu, možná i třetinu, a mělo a má negativní důsledky jak na zaměstnance, kteří tuto živelnou pohromu přežili, tak na zákazníky. A já bych tento článek chtěla věnovat právě jim. Jak těm, jejichž mluva a chování jsou pro mou duši pohlazením, tak těm, kteří vylezli rovnou odkudsi z Křupanova.


Ale vraťme se k tomu zemětřesení. Jako administrativní pracovník řetězce jsem jeho následky znatelně pocítila i já, kde jsou ty časy, kdy jsem si v klidu mohla dělat svou práci. Nyní dělají všichni všechno (a zákonitě nikdo nic pořádně) a i já, v rámci univerzálního pracovníka, občas zaskočím jinde. Třeba na informacích.

Jsem tvor komunikativní, empatický a ve vyhrocených situacích, kterých se denně nahromadí požehnaně, zachovávám klid, nenechávám se strhávat emocemi a můj flegmatický přístup většinou způsobí, že enormně rozčilení (chete-li nasraní) zákazníci odchází pouze lehce naštvaní a když se zadaří, tak jen mírně rozladění. Musím ale přiznat, že můj přístup neplatí na každého a pár expertů vytočil do vrtule tak, že jsem se obávala o jejich zdraví, neřku-li rovnou život Smějící se.

Abych svůj nucený pobyt na informacích přežila se zdravým rozumem, rozhodla jsem se zpestřit si ho soukromým čtyřdenním průzkumem chování zákazníků, který jsem zaměřila na velice jednoduché téma a tím byl obyčejný "Pozdrav". Metodu jsem opět použila velice složitou a tou je hospodské čárkování. A protože výsledek předčil mé očekávání, nemohu se o něj s vámi nepodělit. Ten, který vám předkládám, je mým druhým exemplářem. První vám ale ukázat nemohu, ten jsem totiž, kromě smajlíků, doplnila i textem, za který by mě bývalý soused, cikán Ferenc, určitě pochválil. Ten totiž můj slovník obohatil jako nikdo a to by možná spousta z vás nemusela rozdýchat Smějící se.

A výsledek? Křupani zvítězili, ale bylo to těsně. Polovina národa je naštěstí ještě v pořádku...


Vysvětlivky:

Smajlík se srdíčky - dokonalý zákazník, který mi rozjasní den tak, že zářím ještě hodinu poté a vzpomenu si na něj i doma
Smajlík - zákazník, který pozdraví
Smutňák - zákazník, který vychrlí svůj požadavek a pozdraví, až když jeho tok slov přeruším pozdravem (mé oblíbené Smějící se)
Mračoun - zákazník, který nepozdraví ani po mém pozdravu
Mračoun s blesky - Zákazník, ze kterého mi začne tikat oko. Zákazník, kterého bych já, profík a kliďas, čapla za vlasy a třískla mu hlavou o pultík. Ale nemůžu...
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 20:53 | Reagovat

Zajímavý! :-) A koukám, že i extremisti jsou vyrovnaný. :D

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 20:53 | Reagovat

Výborný nápad. Tendenčně jsem čekala, že se přece jen urodí víc těch slušných. Ale jako vyplnění času na informacích to beru. V tomto čase ti post na informacích a místu, kde musíš "řešit", nezávidím. Ale tuším, že opravdu úsměv tiší a léčí. Jsem v tomto oboru optimistka, i když tato čísla drobně tvrdí opak.
Obecně se na p(r)odavačky spíš usmívám :-)

3 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 20:56 | Reagovat

Janinko, tak u mne bys určitě dala aspoň jedno srdíčko. Snažím se být k prodavačkám, pokladním, doplňujícím lidičkám slušná, nemají to přece také lehké. Pokud jdu nakupovat. Jinak nakupuje můj muž a snaží se také být slušný, aspoň to tvrdí. Ono se říká- rohama neprorazíš. Snad jen na hulváty by mohla být trochu ostřejší odezva, ale ti nestojí za ty nervy. Přeji ti jen samé slušné zákazníky a spolupracovníky. :-)

4 Hana Hana | 18. prosince 2017 v 20:59 | Reagovat

Ani nevíte, Jani, jak jsem ráda,že je to skoro fifty-fifty!!! Přece jenom to s námi není tak strašné, že? :-)

5 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 18. prosince 2017 v 21:21 | Reagovat

Na prodavačky jsem slušná, většinou je to vzájemné, vůbec jim nezávidím, obzvláště v tomhle čase. Ale někteří zákazníci mě dokáží tak vytočit, že se klidně ozvu, muž mě varuje, že si koleduju a v ten moment, dělá, že se neznáme :-)  :-)
Jani, stejně jsem myslela, že těch slušnějších bude víc ;-)

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 18. prosince 2017 v 21:43 | Reagovat

Jo, s lidmi je veselo! :-)

7 Hanka V. Hanka V. | Web | 19. prosince 2017 v 5:25 | Reagovat

Hezký průzkum:-))) A když se takto chovají dospěláci, co máme čekat od dětí, že?:-)

8 Nartaya Nartaya | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 6:46 | Reagovat

Janinko, děkuji. Sice, pravda, já bych ráda viděla i ten druhý lísteček, za který bys dostala pochvalu od cikána Ference, protože jsem milovnice vulgarit, ale i tento pro udělání si obrázku o nás lidech, plní svůj úkol.

Jelikož disponuji fantazií někdy opravdu bujnou, dovedu si představit, jak k informacím letí vytočený člověk, který si celou cestu připravoval řeč, takže na pozdrav samozřejmě zapomene, a když konečně ze sebe všechny to trampoty vysype, zpoza pultíku se ozve suché, však věcné, DOBRÝ DEN. Já bych se začala smát. Ale já vlastně vůbec nejsem člověk, který by letěl na informace rozlícen - to už by muselo být. Škoda, že nemáš kolonku PŘIBLBLÍK, tam bych zákonitě spadala já. Pozdrav i řeč bych vedla za doprovodu připitomělého úsměvu a nakonec bychom skončily v přátelském hovoru a smály se každé prkotině. Mám to tak nastavené, že se ráda směju a vedu trapné řeči.

Nedávno jsem byla v CCC, kde jsme kupovaly s Outěžkou boty. Vybrala si jedny, ale mně přišly malé a tak jsem jí chtěla změřit nožku. Chtít v obuvy měřák na nohy, to je panečku VODVAZ! Nakonec tam vyštrachaly takový malý pro nožky novorozenců, takže jsem Outěžce nohu změřila, boty koupila a doma odložila do skříně, neboť byly MALÉ. No nic. A šla jsem k tomu pultu s tím dotazem na měřák noh a stály tam dvě. Jedna se usmívala jedna si mě už při chůzi k nim přeměřovala dost nasraným pohledem. S úsměvem jsem přišla k pultu, ta usměvavá se pořád usmívala a ta druhá koukala jako kakabus a tak jsem jí s úsměvem řekla: "Vy jste ale nepříjemná, to se hned tak nevidí!" Druhé jsem vysvětlila co chci a dále to známe. Kakabus pak zmizela v útrobách - ne v mých, ale prodejních :-D

Janinko, DRŽ SE! Díky tomu, že jsme všichni různí, je aspoň na světě ta rozmanitost a barevnost :-) Nic se nemá přehánět, ale to už jsou takové ty extremy - držme se zlaté střední cesty. A Ty se bav a směj! A taky Ti přeju hodně štěstí na veselé kopy!

9 VendyW VendyW | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 8:05 | Reagovat

Jo, jo. Z obchodu a i teď z hospody to moc dobře znám....

10 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:48 | Reagovat

[1]: Taky jsem byla překvapená, jak jsou v rovnováze :-D.

11 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:49 | Reagovat

[2]: S tím úsměvem máš pravdu, já se tam usmívám prakticky celou směnu a nejen kvůli zákazníkům, taky kvůli sobě, abych se tam nezbláznila.
Jinak já jsem taky čekala, že těch pozdravů bude větší procento...

12 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:51 | Reagovat

[3]: Růženko, děkuji ti :-). S těma rohama to slyším poprvé a moc se mi to líbí, asi to někdy na zákazníky použiji :-D.
Na hulváty bohužel ostřejší být nemohu, směrnice mi to zakazují. Ale občas jim to dám "vyžrat", i když hodně slušnou formou :-D.

13 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:52 | Reagovat

[4]: Já bych právě řekla, že je to doslova alarmující, když polovina národa neumí pozdravit...

14 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:54 | Reagovat

[5]: Taky jsem myslela, že jich bude mnohem více, myslím, že tohle není obrázek, jaký bychom si mohli dát za rámeček...
Jinak takových zákazníků, jako jsi ty, kteří reagují na hulváty a dokáží se zastat, takových si opravdu ceníme :-).

15 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:55 | Reagovat

[6]: No, právě, že někdy úplně ne :-D.

16 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 10:57 | Reagovat

[7]: Děkuji ti :-).
Abych byla upřímná, tak děti většinou pozdraví, stejně, jako mladší lidé a lidé středního věku. Většina křupanů se řadí nad 50+, až jsem z toho byla v šoku.

17 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 11:01 | Reagovat

[8]: Moc ti děkuji za superúža komentář a není vůbec zač, ty milovnice vulgarit, určitě si ten lísteček dokážeš se svou fantazií představit :D.

Přiblblík je krásný slovo :-), ale toho já řadím mezi srdíčkáře, protože se celá situace najednou naprosto obrátí a všechno je úplně jinak, než se zdálo :-).

Story s kakabusem je skvělá, taky občas na něco podobného v obchodech narazím :-D.

18 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 11:01 | Reagovat

[9]: Smutný, co?

19 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 19. prosince 2017 v 16:27 | Reagovat

To mi připomnělo Jirotku:
"no maucta..."

A už tě někdo pozdravil:
"Pochválen buď Ježíš Kristus..."?

20 VendyW VendyW | 19. prosince 2017 v 17:19 | Reagovat

[18]:To teda. Já dneska zdravila snad i v autobuse. ... :-D

21 Verloren Verloren | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 18:38 | Reagovat

To je úžasný! :-D No jo, třeba to za rok dopadne přesně obráceně. Buď slušní lidé vymírají, nebo ne. :-D

22 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 20:34 | Reagovat

[19]: To ne. Ale už jsem byla poctěna pozdravy jako "Pozdrav Pán Bůh", "Má úcta" a "Uctivá poklona" :-).

23 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 20:34 | Reagovat
24 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. prosince 2017 v 20:35 | Reagovat

[21]: Pevně věřím, že za rok už tam nebudu :-D. A nemám pocit, že se to bude v dobré obracet, tendenčně to jde s námi ke dnu...

25 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 20. prosince 2017 v 10:35 | Reagovat

[22]:
Znáš pozdrav: "Prostor tvému egu"?
/je to, myslím, z knihy Nonstop/.
Moc se mi líbí.

26 Janinka Janinka | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 13:49 | Reagovat

[25]: Neznám, ale líbí se mi.
U nás teď frčí "Ať tě síla provází!" :-).

27 Iris Iris | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 17:58 | Reagovat

Mračoun s blesky :D někteří lidi jsou fakt na zabití :-D

28 supice supice | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 19:12 | Reagovat

To je teda parádní nápad!:D Dokud je to jakštakš v rovnováze, tak si myslím, že dobrý:) ...pozitivní zpráva, že zlo ještě tak úplně nevítězí!:))))) Díky za ni;)

29 Vendea Vendea | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 19:39 | Reagovat

Lidi zapomínají na to základní - slušnost - přitom obyčejný pozdrav (stejně jako úsměv) nikoho nezabije, nebolí a může udělat tak moc... když jsem běhala s letáky, tak jsem měla taky takovou "hru" - slušně jsem zdravila, jako každý vychovaný člověk - dobrý den a když někdo ani nekvákl - ani nepřikývl, nic - tak jsme s úsměvem pokrčila rameny a odvětila: Nebo taky ne :) Ovšem tvá statistika je tedy něco -díky bohu, že nevychovanci vyhráli jen o jeden bod! :-D příště to bude lepší - věřím tomu :D (jo, i přes svůj věk jsem nepoučitelně blbá :D)

30 Janinka Janinka | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 20:16 | Reagovat

[27]: To tedy jsou :-D.
A před Vánocemi obzvláště.

31 Janinka Janinka | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 20:18 | Reagovat

[28]: Já tedy nevím, mně to zase přijde jako docela dost blbý výsledek, když polovina národa neumí pozdravit :-).

32 Janinka Janinka | E-mail | Web | 20. prosince 2017 v 20:20 | Reagovat

[29]: Jéé, děkuju, to "Nebo taky ne" budu používat! :-D
Já jsem taky v lecčems naivní, ale poslední roky vidím v téhle oblasti spíše tendenci k tomu nezdravení a je to rok od roku horší. Ale jo, tak já budu taky blbá a naivní, třeba to příští rok vyjde :D.

33 supice supice | E-mail | Web | 21. prosince 2017 v 15:00 | Reagovat

[31]: Podle mě je to zase zcela přirozené. Taky všichni nemůžeme být chytří, krásní a vyrůstat v úžasných rodinách, kde nás naučí patřičnému chování;) Ten opak tu prostě vždycky bude. Ale je dobře, dokud nepřerůstá;))

34 Otavínka Otavínka | E-mail | Web | 22. prosince 2017 v 10:21 | Reagovat

Milá Janinko z Jablonce!
Jestlipak víš, že z Tvého krásného města pochází majitel nejlepší citátové databáze
citaty.net pan Martin Svoboda? A taky fyziotronik Pitra, který čtyřikrát ročně jezdí do Olomouce i několik dalších známých a přátel. :-)

35 Janinka Janinka | E-mail | Web | 22. prosince 2017 v 17:04 | Reagovat

[33]: No když myslíš... :-)

36 Janinka Janinka | E-mail | Web | 22. prosince 2017 v 17:04 | Reagovat

[34]: Milá Otavínko, teď už jo! :-)

37 Miloš Miloš | Web | 2. ledna 2018 v 19:22 | Reagovat

V té nejhorší kategorii jsou jen 3, to je povzbudivé.
Ale stejně bych neřekl, že být v informacích je tak náročné, podobné skóre bych spíš čekal v oddělení reklamací :).

38 Janinka Janinka | E-mail | Web | 2. ledna 2018 v 21:10 | Reagovat

[37]: Ono to není ani tak náročné, když si to člověk moc nepřipouští. Ale pořád bych tam asi taky být nemohla :D.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama